subskrypcja textylny.blox.pl

Twój email

dodaj usuń

Blog > Komentarze do wpisu
Fashion blogs czyli Anna Wintour razy 2 mln.

Jest ich coraz więcej, i mimo, że w blogosferze są zjawiskiem całkiem nowym (początki fashion blogów sięgaja 2002 roku), mają coraz większy wpływ nie tylko na swoich czytelników, ale tez na przemysł odzieżowy i czasopisma. Niektórzy autorzy blogów przenoszą się do prawdziwych czasopism. Tysiące Anien Wintour. Oto fenomen fashion blogów.

Ile ich jest?

W lutym 2006 autor artykułu w Women's Wear Daily twierdził: "Ilośc blogów poświecona modzie i zakupom jest ogromna i stale rośnie - około 2 miliony według Technorati, lub troche mniej niż 10% z 2,7 biliona tracków Technorati." Rok później musi być ich jeszcze więcej.

Rodzaje fashion blogów.

Blogi o modzie mogą być pisane przez ludzi, którzy siędzą w tym biznesie (insiders), ludzi którzy chcą się w nim znaleźć (aspiring insiders) oraz obserwatorów z zewnatrz (outsiders), którzy zajmują się konsumpcją mody.

Blogi insidersów:

http://www.lookonline.com pisany przez Marilyn Kirschner, kiedyś dziennikarza Harper's Bazaar

http://www.kristopherdukes.com dziennikarz piszący o modzie, freelancer

Blogi aspirujących insidersów:

http://www.thesartorialist.com - czyli znany już blog Scotta Schumanna, któremu się udało - został zatrudniony przez Style.com

fashion blog the sartorialist

 

http://shoeblogs.com - Manolo's Shoe Blog - autor tego bloga ma teraz cotygodniową kolumnę w Washington Post

Blogi ousidersów ... ponad 2 miliony blogów a jednym z nich jest ten :)

Blogi podzielic można również na te prowadzone przez firmy odzieżowe i indywidualne jednostki. Ze względu na tematykę, blogi można podzielić na takie, które drążą wyłącznie dodatki ( np. same torebki, same buty), te które analizują styl celebrities,samą modę uliczną. Niektóre blogi skupiaja się na portfelu (jak najtaniej coś zdobyć), a inne nawet nie wspominając o cenie piszą o modzie z wybiegów.

Dlaczego popularne?

NY Times:

"Modowi blogersi zabawiają swoich czytelników tematami przyziemnymi, w konwencji pogawędki, oferując soczysty mix subiektywnego przeglądu nowych produktów, pop kultury i komentarzy do trendów i tendencji. Wielu z nich systematycznie odwiedza showroomy, sklepy, obserwuje ulice. Inni do swoich zapisywanych obserwacji bezwstydnie dodają zdjęcia ściągnięte ze źródeł takich jak Star magazine albo Style.com w ten sposób wbijają swój perwersyjny gwoździk do zwykłych newsów."

Jakie perspektywy?

Fashion Blogi stają się częścią najchętniej czytanej prasy o modzie. W 2006 sami blogerzy byli chętniej zapraszani na ważne wydarzenia w świecie mody (w porównianiu z rokiem poprzednim). Duzi reklamodawcy, tacy jak H&M lub Gap kupują na blogach miejsca do reklamy. A np. producent bielizny Jockey, po prostu poprosił autorkę bloga I Am Fashion, żeby umieściła o nim notkę. Najlepsi, tak jak juz wyżej wspomniany The Sartorialist, dostają propozycje od wiodących czasopism.

 

i am fashion blog fashion

 

W parze z dużą popularnością muszą iść duże pieniądze. W chwili obecnej, najlepiej zarabiającym blogiem o modzie jest Manolo's Shoe Blog. Chodzą plotki, że zarabia 700 000 $ rocznie! Autor Manolo's potwierdza tylko , że kwota jest sześciocyfrowa. Innym popularnym i przynoszącym zyski blogiem jest The Bag Snob.

W Polsce subiektywne serwisy o modzie również dynamicznie się rozwijają; rozważmy tylko działalnośc takich seriwsów jak snobka.pl czy luxlux.pl - obydwa bardzo młode, a publiczność mają ogromną. Nie wspominając już o wielu ciekawych blogach o modzie.

 

manolo blog fashion

 

wtorek, 20 lutego 2007, lemonna

Polecane wpisy

  • 2 fotki

    W związku z tym, że mam teraz troche mniej czasu z powodu sesji, podziele sie tylko 2 fotkami, które jakoś na mnie podziałały ostatnio. 1. fotka na rozweselenie

  • Co Amerykanie sądzą o amerykańskich (i nie tylko) firmach odzieżowych?

    Cały świat wpatrzony jest w Amerykę. Czy ją lubimy, czy nie, to oni tak naprawdę (niestety) wskazują nowe trendy w modzie ulicznej, a szczególnie ulicznej-młodz

  • Lajkra czyli Lycra, Spandex czy Elastan?

        Jednym z najbardziej znaczących wydarzeń dla przemysłu odzieżowego było wynalezienie włókna Spandex . Spandex zrewolucjonizował rynek odzieży, a p

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
2007/03/04 13:08:12
Nie nazywaj Scotta aspirujacym :D insiderem.
to czlowiek, ktory pracowal m.in. u Valentino, mial wlasny showroom, etc.
Poza tym zatrudnilo go wydawnictwo CondeNast, do ktorego, oczywiscie, nalezy Style.com.
-
Gość: antonina, *.aster.pl
2007/10/24 15:46:14
dzięki za linki do blogów. Fajnie poczytać jak myślą inni o modzie.