Zakładki:
01. Moda/Trendy/Tendencje - Polska i Zagranica
02. Portale branży odzieżowej - Polska
03. Portale branży odzieżowej - Zagranica
04. Szkoły - Polska
05. Szkoły - Zagranica
06. Sklepy i Firmy
07. Materiałoznawstwo/ Włókiennictwo
08. Historia Ubioru
09. Projektanci
10. Szycie
11. Blogi
12. Różne

subskrypcja textylny.blox.pl

Twój email

dodaj usuń

poniedziałek, 26 lutego 2007
Kanon Twórców - Konkurs dla Projektantów

Konkurs Kanon Twórcow organizwany jest przez firmę Canon. Jak w kazdym konkursie chodzi o przyslanie projektow, a jury ( w tym Gosia Baczynska i Beata Tyszkiewicz) wybierze 10 najfajniejszych, ktore przejda do drugiego etapu.

Projekty są ograniczone tylko jednym faktem: muszą uwzględniać użycie płóciennego papieru Canon Art Canvas.

" Na całą kolekcję możesz przeznaczyć ilość papieru określoną w regulaminie, wykorzystując
go w dowolny sposób - na jeden model lub wszystkie, według własnego uznania. Na papier możesz nanosić dowolne kolory i wzory.

Dla finalistów, w II etapie konkursu zadrukujemy papier z jednej strony, według przygotowanego pliku. Zadruk wykonamy na ploterze Canon iPF 8000 z roli o szerokości 105 cm."

 

wtorek, 20 lutego 2007
Fashion blogs czyli Anna Wintour razy 2 mln.

Jest ich coraz więcej, i mimo, że w blogosferze są zjawiskiem całkiem nowym (początki fashion blogów sięgaja 2002 roku), mają coraz większy wpływ nie tylko na swoich czytelników, ale tez na przemysł odzieżowy i czasopisma. Niektórzy autorzy blogów przenoszą się do prawdziwych czasopism. Tysiące Anien Wintour. Oto fenomen fashion blogów.

Ile ich jest?

W lutym 2006 autor artykułu w Women's Wear Daily twierdził: "Ilośc blogów poświecona modzie i zakupom jest ogromna i stale rośnie - około 2 miliony według Technorati, lub troche mniej niż 10% z 2,7 biliona tracków Technorati." Rok później musi być ich jeszcze więcej.

Rodzaje fashion blogów.

Blogi o modzie mogą być pisane przez ludzi, którzy siędzą w tym biznesie (insiders), ludzi którzy chcą się w nim znaleźć (aspiring insiders) oraz obserwatorów z zewnatrz (outsiders), którzy zajmują się konsumpcją mody.

Blogi insidersów:

http://www.lookonline.com pisany przez Marilyn Kirschner, kiedyś dziennikarza Harper's Bazaar

http://www.kristopherdukes.com dziennikarz piszący o modzie, freelancer

Blogi aspirujących insidersów:

http://www.thesartorialist.com - czyli znany już blog Scotta Schumanna, któremu się udało - został zatrudniony przez Style.com

fashion blog the sartorialist

 

http://shoeblogs.com - Manolo's Shoe Blog - autor tego bloga ma teraz cotygodniową kolumnę w Washington Post

Blogi ousidersów ... ponad 2 miliony blogów a jednym z nich jest ten :)

Blogi podzielic można również na te prowadzone przez firmy odzieżowe i indywidualne jednostki. Ze względu na tematykę, blogi można podzielić na takie, które drążą wyłącznie dodatki ( np. same torebki, same buty), te które analizują styl celebrities,samą modę uliczną. Niektóre blogi skupiaja się na portfelu (jak najtaniej coś zdobyć), a inne nawet nie wspominając o cenie piszą o modzie z wybiegów.

Dlaczego popularne?

NY Times:

"Modowi blogersi zabawiają swoich czytelników tematami przyziemnymi, w konwencji pogawędki, oferując soczysty mix subiektywnego przeglądu nowych produktów, pop kultury i komentarzy do trendów i tendencji. Wielu z nich systematycznie odwiedza showroomy, sklepy, obserwuje ulice. Inni do swoich zapisywanych obserwacji bezwstydnie dodają zdjęcia ściągnięte ze źródeł takich jak Star magazine albo Style.com w ten sposób wbijają swój perwersyjny gwoździk do zwykłych newsów."

Jakie perspektywy?

Fashion Blogi stają się częścią najchętniej czytanej prasy o modzie. W 2006 sami blogerzy byli chętniej zapraszani na ważne wydarzenia w świecie mody (w porównianiu z rokiem poprzednim). Duzi reklamodawcy, tacy jak H&M lub Gap kupują na blogach miejsca do reklamy. A np. producent bielizny Jockey, po prostu poprosił autorkę bloga I Am Fashion, żeby umieściła o nim notkę. Najlepsi, tak jak juz wyżej wspomniany The Sartorialist, dostają propozycje od wiodących czasopism.

 

i am fashion blog fashion

 

W parze z dużą popularnością muszą iść duże pieniądze. W chwili obecnej, najlepiej zarabiającym blogiem o modzie jest Manolo's Shoe Blog. Chodzą plotki, że zarabia 700 000 $ rocznie! Autor Manolo's potwierdza tylko , że kwota jest sześciocyfrowa. Innym popularnym i przynoszącym zyski blogiem jest The Bag Snob.

W Polsce subiektywne serwisy o modzie również dynamicznie się rozwijają; rozważmy tylko działalnośc takich seriwsów jak snobka.pl czy luxlux.pl - obydwa bardzo młode, a publiczność mają ogromną. Nie wspominając już o wielu ciekawych blogach o modzie.

 

manolo blog fashion

 

niedziela, 18 lutego 2007
Polscy Projektanci. Jak zaczynali?

Natrafiłam na artykuł o początkach polskich młodych projektantów: Zień, Brzosowski, Paprocki, Baczyńska, Maciejak. Dlaczego stali się popularni? Co ich łączy? A co dzieli?

Kilka lat temu przerabiali własne ciuchy. Dziś o ubrania opatrzone metkami z ich nazwiskami zabiegają największe gwiazdy show-biznesu. Polscy projektanci mają polski rynek mody w garści.

Ich kreacje żyją w blasku fleszy. Podobnie jak oni sami. Praca projektantów to pokazy kolekcji i równolegle wymyślanie kolejnych. Spotkania z klientami przeplatają się ze spot- kaniami z krawcowymi i dostawcami materiałów. Do tego dochodzą wywiady dla prasy i telewizji. Projektant powinien nie tylko być obecny w mediach, ale również bacznie je obserwować, bo trendy na światowych wybiegach zmieniają się bardzo szybko. Polscy kreatorzy mody żyją w biegu, ale takie są wymagania tego zawodu. Jeśli projektant jest na topie, nie może pozwolić sobie na urlop. Rynek modowy jest szalenie kapryśny i szybko zapomina o nieobecnych. Zień, Paprocki & Brzozowski, Maciejak, Baczyńska, Woliński – każde z tych nazwisk to niepowtarzalna marka. Ale taki sukces jest okupiony ciężką pracą i to najczęściej od najmłodszych lat.

– Od dziecka interesowałem się modą i szyciem. Zawsze pasjonowało mnie to, co robiły z ubraniami moja mama czy babcia – mówi Maciej Zień. – Dlatego wybrałem Liceum Sztuk Plastycznych w Lublinie i starałem się rozwijać te wszystkie umiejętności, które mogły się przydać przy projektowaniu ubrań – dodaje. Z podobnego założenia wyszli też inni projektanci. Gosia Baczyńska swój plastyczny warsztat doskonaliła na wydziale ceramiki i szkła wrocławskiej ASP. Agnieszka Maciejak studiowała grafikę na ASP w Warszawie, a Mariusz Brzozowski – tkaninę i ubiór w łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. Zdecydowanie ciągnęło ich jednak w stronę wybiegów. – Razem z Marcinem Paprockim, którego poznałem na studiach, braliśmy udział w różnego rodzaju konkursach – mówi Mariusz Brzozowski. – Czasem odnosiliśmy zwycięstwo, czasem nie, ale pozwalało to nam nieustannie się rozwijać.

Znany duet od początku starał się działać na własną rękę. Na pytanie, czy uczelnia pomogła im w karierze, przecząco kręcą głowami. – Nie twierdzę, że szkoła nie rozwija – mówi Brzozowski. – Ale moim zdaniem pozostaje na pewnym etapie kształcenia podstawowego, podczas gdy moda nieustannie idzie naprzód.Młodzi projektanci wchodzili do branży małymi krokami, ale samodzielnie. Projektowali ubrania i przy wszystkich możliwych okazjach pokazywali, co potrafią. Zień pierwszą autorską kolekcję zaprezentował na lubelskim pokazie mody „Prowokacje” jako 17-letni licealista. Gosia Baczyńska jeszcze na studiach współpracowała z kostiumografem przy brytyjskim filmie kręconym w Polsce.Ich prawdziwe kariery zaczęły się jednak dopiero wtedy, gdy zauważyły ich media. – Koleżanka sfotografowała naszą kolekcję i opublikowała ją w „Aktiviście” – wspomina Brzozowski. – Spodobaliśmy się i zaraz potem posypały się propozycje, między innymi z „Twojego Stylu”. Podobnie swój medialny początek wspomina  Agnieszka Maciejak: – Zaistniałam w świadomości ludzi z branży dzięki kreacji, którą miała na sobie moja przyjaciółka – dyrektor artystyczna jednego z  pism. Zaprojektowaną przeze mnie bluzkę zauważył Adam Gutowski – wtedy redaktor działu mody w polskiej edycji miesięcznika „Cosmopolitan” – dodaje.

Młodzi projektanci stali się rozpoznawalni i rozchwytywani niemal z dnia na dzień. Polski show-biznes oszalał na punkcie zdolnych, dwudziestokilkuletnich kreatorów i zaczął ich doceniać. Zień został finalistą konkursów dla projektantów mody Złota Nitka oraz Złoty Wieszak. Gosia Baczyńska była jedyną polską projektantką zaproszoną przez portugalski rząd na wielki pokaz w Lizbonie, zorganizowany na  cześć rozszerzenia Unii Europejskiej. Magazyn „Elle” okrzyknął duet Paprocki & Brzozowski „najlepszymi polskimi projektantami roku 2004”, a w maju 2005 roku, podczas piątej edycji Mody i Sztuki we Wrocławiu, uhonorowano ich tytułem „Osobowości Roku”. Każda gwiazda chciała ubierać się u Zienia czy Wolińskiego. W kolejce ustawiały się między innymi Kayah, Monika Richardson, Jolanta Pieńkowska, Grażyna Torbicka czy Edyta Górniak. Ale dla projektantów liczą się nie tylko gwiazdy. Maciej Zień zawsze podkreśla, że ubiera się u niego wiele kobiet, które wcale nie są związane z mediami czy szeroko pojętym biznesem.

– Do nas przychodzą panie, które cenią sobie indywidualizm i elegancję. Bez względu na to, czy pojawiają się na okładkach czasopism, czy też prowadzą mniej publiczny tryb życia – dodaje Mariusz Brzozowski.

Co ważne, polscy projektanci swymi niesamowitymi pomysłami rzucili na kolana nie tylko rodzimą publiczność. Ich projekty spotkały się z entuzjastycznym odbiorem także na zagranicznych wybiegach. Kolekcje Macieja Zienia można było zobaczyć na specjalnych pokazach m.in. w Niemczech czy Katarze. Dziś jego kreacje kupują m.in. brytyjska top modelka Jodie Kidd, francuska gwiazda Patricia Kaas oraz osobista stylistka Madonny Victoria Fernandez. W sukniach Gosi Baczyńskiej spacerują po wybiegach modelki światowego formatu. Niedawno kreacje naszej projektantki prezentowały Liz Jagger i Alek Wek. Kreacje stworzone przez Agnieszkę Maciejak można zaś nabyć w kilku bardzo dobrych tokijskich butikach, na przykład w Private, Nagha, H.P. France, Mahna Mahna czy Riang.Jak twierdzą polscy projektanci, na światowej arenie nie mają się czego wstydzić. – Nie mam żadnych kompleksów na tle projektantów z Zachodu – deklaruje Maciej Zień. Duet Paprocki & Brzozowski uważa, że wielu innych polskich projektantów mogłoby dorównać światowym.

– Tyle że my tworzymy w kraju, gdzie rynek modowy dopiero się kształtuje. A tam świetnie prosperuje już od dawna – tłumaczy Mariusz Brzozowski. Zatem dlaczego wciąż tworzą właśnie tutaj? Przecież gdyby tylko chcieli, mogliby pracować w Paryżu, Mediolanie czy Nowym Jorku. Ale oni Polskę opuszczają tylko okazjonalnie – na przykład po to, by zaprezentować swoją nową kolekcję. – Jestem chyba patriotą, bo nie wyobrażam sobie życia i pracy za granicą na stałe – przyznaje Brzozowski.

22:43, lemonna
Link Komentarze (1) »
Polscy Projektanci. Wojtek Dziedzic.

wojtek dziedzic polski projektant mody projektanci odzieży ubioru kostiumów

Wojtek Dziedzic ma 37 lat i jest już starym wyjadaczem w świecie mody.Nie dość, że wykształcony w najlepszych szkołach w Holandii i Anglii, to jeszcze cały czas współpracuje z kim się da - luksusowaymi markami, teatrami, operami, innymi projektantami polskimi i zagranicznymi; jako projektant, choreograf a nawet drag queen (?). Dziedzic projektuje przede wszystkim ubrania dla kobiet, ale również kostiumy do teatru i opery w Polsce oraz teatrów w Londynie, Amsterdamie i Hamburgu. Jego ostatnie prace można było oglądać np. w przedstawieniu Giovanni w TR oraz "Iwonie Księżniczce Burgunda" w Teatrze Narodowym.

Ale do rzeczy. Jakie szkoły skończył Dziedzic?

Ze strony http://www.dutchfashionfoundation.com możemy sie dowiedzieć, że po skończeniu Rietveld Academie w Amsterdamie, Dziedic zrobił dwa kursy podyplomowe. W 2000 zrobił magisterkę w Fashion Institute Arnhem i aby jeszcze poszerzyć swój warsztat, postanowił się kształcic w najbardziej prestiżowej szkole projektowania ubioru na świecie:Central Saint Martins College w Londynie , który skończył w 2003. Swoją drogą, Dziedzic nie był już taki młody - po 30-tce, można się domyslić, że ma w sobie wielką determinacje i wewnętrzne pragnienie tworzenia i doskonalenia się ( a to oznacza, z reguły, wcześniej lub później osiagnięcie sukcesu).

Wojtek Dziedzic polski projektant modu projekt

 

Nagrody, osiągnięcia, wpółpraca.

Już podczas studiów Dziedzic brał udział w pokazach i wygrywał różne konkursy.

- Wygrał Smirnoff Fashion Award in 1998

- Nagroda Jury na Festival des Arts de la Mode w Hyeres in 2000

- finalista znanej Dutch Robijn Fashion Award

- współpracował jako doradca kreatywny przy projektach marek takich jak: Jaguar, DKNY Parfums and Tommy Hilfiger

-jako projektant dla Alberty Ferretti i Jill Sander.

Co w Polsce?

Mimo, że Wojtek mieszka i tworzy w Londynie, Amsterdamie, Hamburgu i Berlinie, Polską równiez nie pogardza.

Pokaz Reserved 03.2006:

"Stroną choreograficzną zajmie się Wojtek Dziedzic - projektant mody z Amsterdamu, który jednocześnie ma wieloletnie doświadczenie choreograficzne jako drag queen."

Pokaz No via Peroni 06.2006 (na wprowadzenie piwa Peroni na polski rynek):

"Troje polskich projektantów: Gosia Krzemień, Wojtek Dziedzic i Tomasz Ossoliński, specjalnie na ten wieczór przygotowało kolekcje inspirowane pięknem Italii pod wspólnym tytułem "La bella figura". Pokazy odbyły się na wyczarowanej na Nowym Świecie włoskiej uliczce via Peroni z fontanną, przytulną knajpką i pysznym jedzeniem. Wszystko za sprawą znanej marki włoskiego piwa Peroni. Na szczęście pogoda dopisała i goście rozkoszowali się fantastyczną atmosferą do późnej nocy. "

wojtek dziedzic projektant modu ubioru kostiumów odzieży

Nagroda IKONY Stylu Magazynu A4:

"Tegoroczne jury w składzie, którego zsiadła Beata Sadowska, Magdalena Cielecka oraz przedstawiciele świata mody miało nie lada orzech do zgryzienia. Spośród 12 nominowanych musiało wybrać nazwiska zasługujące na miano współczesnej ikony stylu. Wśród zwycięzców znaleźli się: Ryszard Krauze, Gosia Baczyńska Katarzyna Figura, Wojtek Dziedzic oraz Wilhelm Sasnal. "

 

Lexus Fashion Night 3 11.2006 (na premierę Lexusa LS 460):

(...) Obok Agnieszki Maciejak, kolekcję Lexus zaprezentuje również Wojtek Dziedzic, projektant, który ma już duże doświadczenie w świecie mody. Pracował dla Jil Sander i Alberty Feretti. Jest absolwentem najbardziej prestiżowej szkoły mody na świecie - Central St Martin’s College w Londynie. Swoje prace prezentował między innymi podczas London Fashion Week oraz Biennale Mody w Arnhem. Jest laureatem uznanego w branży artystycznej Festival International des Arts de la Mode we francuskim Hyeres.

Kolekcja Dziedzica dla Lexusa odzwierciedla filozofię marki. Znakiem

firmowym Lexusa jest wyrafinowanie i techniczne zaawansowanie, inteligentne połączenie techniki i luksusu.
Dlatego projektantowi zależało na stworzeniu rzeczy, które pomimo powierzchownej prostoty ukrywają nowoczesne rozwiązania i ponadczasową elegancję. Zaprojektowane kreacje są wykonane "z lekkością" i precyzją. Ręcznie dopracowane wykończenia dodają im wyjątkowości. Podobnie kreatywne łączenie materiałów i form - tłumaczy projektant.

Najwyższa jakość, doskonałe materiały i wykonanie wyróżnia styl samochodów marki Lexus. Z nich został zaczerpnięty wybór kolorów kolekcji Dziedzica. Podczas jazdy tym samochodem zainspirowały mnie światła, kolory na desce rozdzielczej oraz prędkość z jaką wszystko się zmieniało, tworzyło pasy i zanikające kolory. Lexus pomógł mi stworzyć mocną, spójną kolorystycznie i graficznie kolekcję - podkreśla projektant.

 

piątek, 16 lutego 2007
Polscy Projektanci. Maciej Zień.

maciej zien projektant odzieżu ubioru sukienki suknie projektanciMaciej Zień - tak wiele o nim ostatnio słychać, że chciałoby się pomyśleć, że to jakiś doświadczony, 40-latek, ktory poświęcając 20 lat swojego życia modzie zaczyna zbierać żniwa. A prawda jest taka, że to 27-latek, w sumie młody chłopak, który doskonale umie nie tylko projektować ale tez promować swoją markę. Promowanie marki to też tak zwany Lans, z fotki obok widać ze Maciej przyjął strategię Hiltonową czyli pieski, ładne i drogie ciuszki (w końcu projektant), wyszukany luz (no, może Paris nie zawsze jest wyszukana, choć tandenta też nie jest jak to myśli większość - swój styl ma).

Co Wikipedia pisze o Zieniu?

Jako 17-letni uczeń Liceum Sztuk Plastycznych zaprezentował pierwszą autorską kolekcję, na lubelskim pokazie mody "Prowokacje". W następnych latach zebrał nagrody jako finalista konkursu dla projektantów mody Złota Nitka oraz Złoty Wieszak.

Wykonał liczne stylizacje do teledysków, widowisk oraz sesji zdjęciowych. Zaprojektował kostiumy do spektakli teatralnych warszawskiego Teatru Komedia: Chicago, Łóżko pełne cudzoziemców, Biznes, Węże, One i Stepping out.

Jak widać, chłopak ma doświadczenie - wcześnie poczuł co jest jego powołaniem i w czym się spełnia i robił wszystko, żeby być w tym najlepszy. Ale sprzyjał mu też los (?). Zień w wywiadzie dla Gali mówi o tym kto pomógł mu na początku kariery:

"Olę (Dochnal) poznałem na imprezie zorganizowanej przez firmę jej męża. Wystawiałem tam swoją kolekcję. Spodobały jej się te stroje i zamówiła kilka projektów dla siebie. Potem zaoferowała mi współpracę: pieniądze na rozwój interesu w zamian za udziały w firmie i moje nazwisko, które miało zapewnić rozgłos tej spółce. Chciałem robić duże rzeczy, a nie miałem na to żadnych środków, więc takiej finansowej propozycji nie sposób było odrzucić. To była zwyczajna pożyczka, która pomogła mi przetrwać i przyspieszyła mój rozwój. To wszystko, co zawdzięczam Oli. Nie dostałem od niej nic w prezencie. "

A dlaczego już z Ola nie współpracują?

"To akurat zawsze było jasne. Jako dobrze wychowany facet daję pierwszeństwo kobiecie. Dla Oli moda była jedną z wielu życiowych przygód, dla mnie - całym życiem. W pewnym momencie przestała angażować się w to równie mocno, jak ja. Coraz częściej wyjeżdżała z kraju, pojawiły się problemy z podejmowaniem decyzji. Dalsza współpraca nie miała sensu."

zien polscy projektanci ubrania odzież projektant

Co robi Zień?

Zień robi suknie wieczorowe, ślubne i wszystkie inne. Chyba w sukniach czuje się naprawdę dobrze, a i dobrze mu one wychodzą.

Sam zreszta mowi, że jego suknie są dla księżniczek na wielki bal. Pewnie jak był mały szył też dla lalek.

Czasem patrząc na takie modele myslę sobie, że łatwo projektowac dla szczupłych modelek, kiedy można więcej odkryc niż zakryc. Ale te mysli nie dotyczą Zienia, bo ma on również wiele do zaoferowania każdej kobiecie. A może i nie każdej, bo w jego sukniach kobieta, aby wygląda dobrze, kobieta musi by świadomoa swojego piękna, swojej kobiecości, czaru, powabu, a te wcale nie zależą od wagi.

Sukces Zenia to jednak nie taka wielka Bajka - to też harówka od 7 rano do wieczora - ale Zień to lubi.. ale nie dziwie mu sie, też bym spedzała 3/4 dnia w pracy, gdybym ta prace uwielbiała

 

Kolekcja Zienia na wiosne/lato 2007

Za ile robi Zień?

"Różnie. Zaczyna się w okolicach trzech tysięcy złotych. Górna granica nie istnieje. - Gotowe kreacje z mojego sklepu są kilkakrotnie tańsze od projektowanych na zamówienie. "

Gdzie robi Zień?

1. Butik przy ul. Jasnej 1, w Warszawie (od 2004)

2. Butik Atelier, C.H. PROMENADA, ul. Ostrobramska 75C, Warszawa

Dla kogo robi Zień?

Dla wszystkich gwiazd na niebie i na ziemi; a w Polsce dla takich jak:

  • Justyna Steczkowska
  • Grażyna Torbicka
  • Monika Richardson
  • Jolanta Pieńkowska
  • Aneta Kręglicka
  • Ewelina Flinta
  • Monika Brodka
  • Małgorzata Kożuchowska

Również zagranica dostrzegła jego talent: Patricia Kass, Eva Herzigova, brytyjska top modelka Jodie Kidd oraz osobista stylistka Madonny Victoria Fernandez kupują jego kreacje. A oto Andie MacDowell w sukni Zienia:

andie macdowell maciej zien projektant mody


wtorek, 13 lutego 2007
Desire to be unique...

projektanci odzieży sklepyCo zrobić kiedy dosyć masz już masówki i wszechobecnych "trendów" które wyznaczają czy jesteś na czasie czy może już się z nim minąłeś/aś? Zacząc mieć swoj styl, wejść w posiadanie czegoś unikatowego, oryginalnego, nie powiązanego z żadnymi markami, trendami, kolorami na czasie.. A może i powiązane, ale wyrażające ten trend w jedyny dla siebie sposób. I już nie bedziesz sie bać, że spotkasz kogoś z taka samą torebką na ulicy (osobiście mój nawiększy horror, uciekam wtedy i się chowam:)). Jeśli lubicie wyszperać sobie coś co (ale banalnie teraz będzie) podkreśli Waszą osobowość... to:

http://www.wylegarnia.com chyba pierwsza strona tego typu w polskiej sieci, która przecierała szlaki i wyznaczyła kierunek rozwoju takich sklepów.

projektanci odzieży ubioru kostiumuhttp://www.decobazaar.pl

http://www.pakamera.pl

to była wielka trójca galerii sklepowych. Wszystkie działają już dobre kilka lat i mają swoich projektantów. Podejrzewam ,że są równiez całkiem nieźle dochodowymi firmami. A to młodsze galarie:

http://www.decofabryka.com.pl

http://www.maesteria.net

http://www.kaarton.pl

http://www.antypodymody.pl

projektanci odzieży ubioru kostiumu

Na jakiej zasadzie działają takie sklepy-galerie?

Podpisują umowę komisową z "projektantem" - czyli osobą, która ma coś do zaoferowania i chce to sprzedawać regularnie. Osoba taka nie musi swoich wyrobów nigdzie wysylać. Wystarczy, że zrobi im zdjęcia i opisze. Często ma na tej stronie podobny panel jak na allegro - może monitorować rzeczy, które sprzedaje, dodawać opisy i patrzeć co już sprzedała. Kiedy sprzeda, dostaje automatycznego meila ze sklepu, co komu ma wyslać.

Pieniążki kupującego idą na konto sklepu, a stamtąd, po odjęciu prowizji (ok 20-30%), raz na miesiąc są podliczane i przelewane projektantowi.

projektanci odzieży ubioru kostiumuCzy każdy może zacząć sprzedawać?

W "starych" i renomowanych sklepach jest duży przesiew, trzeba na prawdę wykazać się oryginalnością i doświadczeniem w robieniu rzeczy, które z kolei muszą być nie tylko ładne, ale tez profesjonalnie wykonane, muszą mieć wysoką jakość. Często sprzedają tam projektanci mający doświadczenie w branży odzieżowej, posiadający już wlasne firmy i marki. W innych, młodszych sklepach mogą sprzedawać tez niedoświadczone osoby, ale wszystkie przedmioty z reguły musi najpierw ktoś obejrzeć zanim pojawią się na stronie.

do artykułu wykorzystałam zdjęcia:

http://www.wylegarnia.com/sklep/ekspozycja.php?id=1944

 
1 , 2 , 3