Zakładki:
01. Moda/Trendy/Tendencje - Polska i Zagranica
02. Portale branży odzieżowej - Polska
03. Portale branży odzieżowej - Zagranica
04. Szkoły - Polska
05. Szkoły - Zagranica
06. Sklepy i Firmy
07. Materiałoznawstwo/ Włókiennictwo
08. Historia Ubioru
09. Projektanci
10. Szycie
11. Blogi
12. Różne

subskrypcja textylny.blox.pl

Twój email

dodaj usuń

sobota, 02 czerwca 2007
2 fotki

W związku z tym, że mam teraz troche mniej czasu z powodu sesji, podziele sie tylko 2 fotkami, które jakoś na mnie podziałały ostatnio.

1. fotka na rozweselenie modowe z fotkapeel.blogspot.com przedstawiająca Królową Śniegu. W sumie chciałam to jakoś skomentować, ale nie wiem czy znajdę odpowiednie słowa. Aktualizacja: chciałam jeszcze zauważyć, że Królowa Śniegu ma rajstopy na butach.

 

królowa

2. to fotka z vintageshop.pl , zrobiona przez jedną z klientek. ta fotka jest cudowna, bo ona ma w sobie taką dziecięca beztroskę na polskiej wsi. typowy krajobraz polski, nic szczególnego. balony, trawa, chciałoby się jeszcze krzyczeć i śpiewać: Wakacje!!!! :)

 

fotka vintage shop

 

 

 

niedziela, 29 kwietnia 2007
Co Amerykanie sądzą o amerykańskich (i nie tylko) firmach odzieżowych?

Cały świat wpatrzony jest w Amerykę. Czy ją lubimy, czy nie, to oni tak naprawdę (niestety) wskazują nowe trendy w modzie ulicznej, a szczególnie ulicznej-młodzieżowej. To na nich wzorują się miliony europejskich, azjatyckich małolatów i nie tylko. Obserwacje trendów amerykańśkich, kreowanych nie tylko przez P. Hilton czy B. Spears to ważne newsy dla właścicieli firm odzieżowych produkujących odzież dla młodzieży. Celebrities wyznaczają trendy, ale też zwykli Amerykanie - np. na najki, jakieś trendy skejtowe. Z reguły moda spóźniona jest o około rok, a czasem w ogóle nie dociera, lub się nie przyjmuje, ale na firmy takie jak Abercrombie, Aeropostale, American Eagle, Gap moda już dawno weszła, i może nie jest to moda, ale jakieś ślepe uwielbienie dla tego, co amerykańskie. Czy wszyscy Amerykanie lubią te swoje cudowne firmy i co o nich uważają?

Definicje tłumaczone z oryginalnych z urbandictionary.com Przypisy w kursywie to wyjaśnienie dodatkowe znaczenia terminów w zdaniach również tłumaczone z oryginalnych.

 

Abercrombie - ciuchy noszone przez tzw. Aberzombies, szczególny gatunek zamieszkujący koledżowe kampusy szkół średnich w Północnej Ameryce. Są łatwo rozpoznawalni po dużych logach na klatce piersiowej lub tyłku. Aberzombies mają swoich naturalnych wrogów, a są to Indywidualiści niezależnie myślące Jednostki, które są unikane przez Aberzombies, ktorzy też łączą się z innymi Aberzombies we wspólnym froncie. Bronią się przed inwazją zewnętrznych idei narzekając, jacy to inni są zazdrośni.

 

abercrombie
abercrombie flip flaps

 

abercrombie bluza

 

 


 

Gap - duża firma odzieżowa znana z tego, że zleca produkcję w karygodnych warunkach pracowniczych.

gap
gap girl

 

Aeropostale - Pomimo mogących świadczyć o dziecinności małpkach i motylkach używanych jako logo, marka ta ma dobra jakość podobnie jak American Eagle lub Abercrombie, ale za mniejszą cenę. To nie jest sklep dla małolat chcących się lansować. To marka dla ludzi lubiących wyglądać modnie i nosić wygodne ciuchy za mniejszą kasę. Ale to, że ktoś kupuje w Aeropostale wcale nie musi znaczyć, że jest biedny i go nie stać na coś lepszego. Po prostu nie lubi przepłacać i wydawać kupy kasy na jakieś pseudo-modne ciuchy, jak to teraz lubi robić większość ludzi.

aeropostale

 

aero

 

 

aero shop

 

Adidas - Popularna marka obuwia i odzieży pochodząca z Europy. Obecnie walczy o rynek z Nike.

Pronunciations vary depending on where you live:
Urban... A-Dee-Daz
Suburban... Uh-Dee-Dus Yo man, let me git those A-Dee-Daz (Adidas) in a 10.

Excuse me, sir, I'd like to try on that pair of Uh-Dee-Dus (Adidas) in a size 10, please.

 

adidas

 

 

adidas
adi

 

Nike - Marka obuwia, która jest znana tylko z powodu Michalea Jordana. Buty te robią Indonezyjskie dzieci za marne grosze.

A - chcesz usłyszeć dowcip?

B - jasne

A - ile zapłacisz 4000 dzieciom za zrobienie pary nike'ów?

B - nie wiem

A - nic. wystarczy ci tylko rózga!

 

logo nike

 

 

nike

 

 

H&M - miejsce gdzie Emo zaopatrują się w swoje ciuchy, rónież Fashion Emo, ktorzy niekoniecznie słuchają Emo.

Chodźmy do H&M kupić sobie dziny i podkoszulek dla 6-latki, chociaż nie jesteśmy emo, ale tak bardzo chciałybyśmy być....

 

hm

 

 

emo
hm

 

 

wtorek, 27 marca 2007
Lajkra czyli Lycra, Spandex czy Elastan?

 

 

lycra
Jednym z najbardziej znaczących wydarzeń dla przemysłu odzieżowego było wynalezienie włókna Spandex. Spandex zrewolucjonizował rynek odzieży, a przede wszystkim kostiumów kąpielowych (Wyobrażacie sobie te tekstylne kostiumy dopasowywane zaszewkami?). Na początku nazywano go "Włóknem K", ale DuPont, laboratorium, w którym dokonano odkrycia, ochrzciło je mianem "Spandex", co samo w sobie jest anagramem słowa "Expands" (czyli poszerza, powiększa się). Nazwa handlowa tego włókna to z kolei znane wszystkim słowo "Lycra". Lycra jest teraz własnością firmy Invista.

Spandex (ta nazwa przyjęła sie bardziej w USA i Australii), znany w Europie bardziej pod nazwą "Elastan" wyprzedził inne włokna swoimi niezliczonymi cudownymi własnościami :) np:

może rozciągać się o 500% (duża rozciągalność), duża rozprężność - zawsze wraca do swojego poprzedniego kształtu (nie ma workowatych kolan, łokci), mocniejszy niż włokna gumowe lateksowe, wygodny, miekki, gładki, odporny na tłuszcz, pot, dezodoranty, proszki do prania, ma dobre właściwości w mieszankach z bawełną, wełną, jedwabiem, lnem. Nie alergizuje, i nie elektryzuje się.

Stosowany jest na kostiumy kapielowe, bieliznę, odzież sportową i codzienną. Czy ktoś moze sobie wyobrazić świat bez lajkry?

 

lycra

 

 

Zagadka.

Z czego zrobione są te piękne morskie zwierzątka?

 

cefalof torba plastikowa
 
platikowa rafa koralowa
 
meduza
 

 

Odpowiedź: zwierzątka uszydełkowane są z nitek zrobionych z worków foliowych. Autor tych zwierzątek to gooseflesh , a jego prace można obejrzeć na flickr.com. Na pewno Was ciekawi jak się robi taką  plastikową wełenkę...

Znalazłam tam też całą masę innych autorów, którzy wręcz prześcigają się w tworzeniu ślicznych rzeczy z odzyskanych materiałów (worki foliowe, stare tapety, rzeczy znalezione na śmietniku to tylko niektóre z nich).
Jak pewnie niektórzy już z was widzą, pasjonuję się tematem recyclingu - sądzę że jest to niewyczerpane źródło inspiracji dla wielu osób...

Muszę się rownież podzielić osobista reflekcją. Kiedy byłam w Stanach, nie mogłam uwierzyć, że kobietka, z którą mieszkałam zbierała rzeczy z ulicy i robiła z nich np. biżuterię... Kolejny argument, który potwierdza, że recycling to przyszłość.

wtorek, 20 lutego 2007
Fashion blogs czyli Anna Wintour razy 2 mln.

Jest ich coraz więcej, i mimo, że w blogosferze są zjawiskiem całkiem nowym (początki fashion blogów sięgaja 2002 roku), mają coraz większy wpływ nie tylko na swoich czytelników, ale tez na przemysł odzieżowy i czasopisma. Niektórzy autorzy blogów przenoszą się do prawdziwych czasopism. Tysiące Anien Wintour. Oto fenomen fashion blogów.

Ile ich jest?

W lutym 2006 autor artykułu w Women's Wear Daily twierdził: "Ilośc blogów poświecona modzie i zakupom jest ogromna i stale rośnie - około 2 miliony według Technorati, lub troche mniej niż 10% z 2,7 biliona tracków Technorati." Rok później musi być ich jeszcze więcej.

Rodzaje fashion blogów.

Blogi o modzie mogą być pisane przez ludzi, którzy siędzą w tym biznesie (insiders), ludzi którzy chcą się w nim znaleźć (aspiring insiders) oraz obserwatorów z zewnatrz (outsiders), którzy zajmują się konsumpcją mody.

Blogi insidersów:

http://www.lookonline.com pisany przez Marilyn Kirschner, kiedyś dziennikarza Harper's Bazaar

http://www.kristopherdukes.com dziennikarz piszący o modzie, freelancer

Blogi aspirujących insidersów:

http://www.thesartorialist.com - czyli znany już blog Scotta Schumanna, któremu się udało - został zatrudniony przez Style.com

fashion blog the sartorialist

 

http://shoeblogs.com - Manolo's Shoe Blog - autor tego bloga ma teraz cotygodniową kolumnę w Washington Post

Blogi ousidersów ... ponad 2 miliony blogów a jednym z nich jest ten :)

Blogi podzielic można również na te prowadzone przez firmy odzieżowe i indywidualne jednostki. Ze względu na tematykę, blogi można podzielić na takie, które drążą wyłącznie dodatki ( np. same torebki, same buty), te które analizują styl celebrities,samą modę uliczną. Niektóre blogi skupiaja się na portfelu (jak najtaniej coś zdobyć), a inne nawet nie wspominając o cenie piszą o modzie z wybiegów.

Dlaczego popularne?

NY Times:

"Modowi blogersi zabawiają swoich czytelników tematami przyziemnymi, w konwencji pogawędki, oferując soczysty mix subiektywnego przeglądu nowych produktów, pop kultury i komentarzy do trendów i tendencji. Wielu z nich systematycznie odwiedza showroomy, sklepy, obserwuje ulice. Inni do swoich zapisywanych obserwacji bezwstydnie dodają zdjęcia ściągnięte ze źródeł takich jak Star magazine albo Style.com w ten sposób wbijają swój perwersyjny gwoździk do zwykłych newsów."

Jakie perspektywy?

Fashion Blogi stają się częścią najchętniej czytanej prasy o modzie. W 2006 sami blogerzy byli chętniej zapraszani na ważne wydarzenia w świecie mody (w porównianiu z rokiem poprzednim). Duzi reklamodawcy, tacy jak H&M lub Gap kupują na blogach miejsca do reklamy. A np. producent bielizny Jockey, po prostu poprosił autorkę bloga I Am Fashion, żeby umieściła o nim notkę. Najlepsi, tak jak juz wyżej wspomniany The Sartorialist, dostają propozycje od wiodących czasopism.

 

i am fashion blog fashion

 

W parze z dużą popularnością muszą iść duże pieniądze. W chwili obecnej, najlepiej zarabiającym blogiem o modzie jest Manolo's Shoe Blog. Chodzą plotki, że zarabia 700 000 $ rocznie! Autor Manolo's potwierdza tylko , że kwota jest sześciocyfrowa. Innym popularnym i przynoszącym zyski blogiem jest The Bag Snob.

W Polsce subiektywne serwisy o modzie również dynamicznie się rozwijają; rozważmy tylko działalnośc takich seriwsów jak snobka.pl czy luxlux.pl - obydwa bardzo młode, a publiczność mają ogromną. Nie wspominając już o wielu ciekawych blogach o modzie.

 

manolo blog fashion